Wednesday 14 May 2014

Kisah Hati

Assalamualaikum. ..

Dah lama tak ber update blog ni. Terlalu sibuk atau buat-buat sibuk..huhuhuhu.. alhamdulillah Awa dah selamat bersalin baby ke 3 pada 19 April 2014 and its a girl... alhamdulillah syukur pada Allah..anak-anak adalah anugerah terindah dalam hidup..tiada tukar ganti. ..

Hari ni dah 26 hari berpantang. ... sekarang jam 3.37 am. Baby Nazreen  cam biasa bangun tengah-tengah malam wat kerja..hiuhiuhiu...agaknya siang-siang dia bagi chance dekat abang dan kakak dia kot..hahhahaa..

Mata tak leh nak lelap.. Hati risau gundah gulana bila tiba-tiba kita disentap dari lamunan..dikejutkan dari mimpi...dan mungkin ini adalah petanda Allah nak kita bangun lakukan sesuatu bukan hanya berangan dan bermimpi saja..

Takut dipisahkan dari anak-anak walaupun hanya untuk siang hari saja cukup membuatkan hati gundah. Terlalu takut untuk tinggalkan mereka dengan pengasuh atau hantar ke nursery cukup membuatkan hati tak tenteram.. Oleh itu I must do something.

This is my push factor. Like or not I must do it. Allah dah buka jalan hanya perlu usaha saja.

Kepada anak-anak ummi. Ummi sanggup buat apa saja untuk anak-anak semua. Walaupun tak seteruk mana abang dilakukan masa dok rumah pengasuh dulu tapi itu dah cukup buat ummi fobia. Ummi akan usahakan supaya ummi dapat bekerja dan menjaga anak-anak ummi dengan tangan ummi sendiri...

Muhammad Mikhail bin Mohd Rezuan
Nur Adelia Nazneen binti Mohd Rezuan
Nur Azelia Nazreen binti Mohd Rezuan

Kamu semua adalah nyawa ummi..harta ummi dunia dan akhirat..

No comments:

Post a Comment