Sunday 27 January 2013

ESP DAN KEHAMILAN/KELAHIRAN

Salam Semua...

Hari ini hari ke 12  Saya berpantang selepas melahirkan anak ke-2 pada Jan 17, 2013 yang lepas. Alhamdulillah semua selamat... Walaupun pada mulanya niat hati untuk melahirkan anak secara normal memandangkan anak yang sulung dilahirkan secara pembedahan ceaserian, tapi atas nasihat doktor, kelahiran kali ini pon terpaksa dilakukan melalui pembedahan. It's ok as long everything is fine..rite!!

Setelah hampir 2 minggu saya bercuti, hari ini terasa nak update sesuatu di blog ni. Sekadar perkongsian ikhlas dari saya.

Saya disahkan hamil anak kedua sewaktu anak sulung saya berumur 1 Tahun 2 Bulan.. Masa itu macam-macam perasaan ada. Suka, takut, risau, kesiankan si Abang dan macam-macam lagi. Atas dorongan suami saya dapat terima keadaan itu dengan tenang. Saya cuma ingat dalam hati, ALLAH BAGI HAMBANYA REZEKI BUKAN HANYA DENGAN KEKAYAAN WANG RINGGIT DAN HARTA, TAPI ANAK JUGA ADALAH REZEKI. DAN INILAH REZEKI SAYA.

 Kandungan kali ini memang berlainan dengan kandungan yang sulung. Saya mengalami turun darah sewaktu kandungan berusia 3 bulan dan berlanjutan sehingga kandungan 8 bulan.  Saya juga mengalami kegatalan yang teramat sangat. Rasa serba salah  sangat sebab terlalu kerap MC. Tapi alhamdulillah, when the day cames, everything is fine. Tepat jam 3.08pm, saya selamat melahirkan anak perempuan seberat 3.7kg iaitu cucu perempuan sulung dalam keluarga saya  :)

SHAKLEE MEMBANTU SAYA

Saya kenal dengan SHAKLEE sewaktu menyusukan anak yang pertama. Waktu tu memang tercari-cari milk booster. Dalam satu forum SUSUIBU.COM saya terbaca mengenai ESP (Energized Soy Protein). Saya mula google lebih lanjut tentang kebaikan ESP.

ESP adalah produk pertama yang saya cuba. Memang saya sangat jatuh hati pada produk yang satu ni. Susu saya jadi pekat dan berkrim. Susu pon banyak. Tengok anak saya pon cepat kenyang.  Bermula dengan itu saya mula mencuba berberapa produk SHAKLEE yang lain.

Di kandungan kedua ini, awal-awal lagi saya dah minum ESP. Tujuan saya untuk MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU. Sebab saya risau susu saya lambat terhasil macam yang pertama dulu.

Alhamdulillah, saya TIADA MASALAH dengan susu sewaktu melahirkan Nazneen. Baby saya dapat menyusu dengan kenyangnya. Selain dari itu, badan saya rasa bertenaga dan lebih sihat.



ESP (Energized Soy Protein)
Kebaikan Dan Kelebihannya
Protein adalah asas & mknn kpd Sel. Protein penting utk pembetukan & pembaharuan sel, Bila Sel sihat & ckup tenaga, penyerapan nutrien adalah lebih optimum

-Kekal muda
-Memulihkan fungsi prostat lelaki
-kulit muka berseri, anjal & gebu
-Pemberi tenaga segera
-Memulihkan pigmentasi
-Memperbaiki Memori
-Membantu mempercepatkan penghasilan susu
-Membantu hilangkan parut jerawat dimuka
-Menganjalkan kulit & menganjalkan kembali payudara yg kendur
-Memberi rasa kenyang yg lama sekaligus membantu dalam pengurusan berat bada


PM/WhatApp Saya : 017-6622589
Ada Tawaran Menarik Menanti :)

No comments:

Post a Comment