Thursday 11 April 2013

SAYALAH MANUSIA PALING SIBUK DI DUNIA!!!


Mengaku tak siapa yang ada perasaan macamtu. Kadang memang heran sebab kita semua diberi sama je 24 jam seorang, tapi ada sesetengahnya tak cukup-cukup atau sebenarnya terlebih-lebih? Bagaimana nak elak rasa kitalah manusia paling sibuk di dunia?

 ♥ PAKSA DIRI
Kalau tak paksa memang takkan boleh berlaku. Contoh nak bangun tahajud malam sangatlah susah. Jadi PAKSALAH diri untuk tidur awal, moga deNgan tido awal dapatlah kita bangun dengan segar bukannya merangkak nak bangun sebab terlampau letih.

♥ SEDAR DIRI
 Bila rasa kita tak cukup masa, kenapalah sibuk sangat ni, aku nak buka laptop pun tak sempat. nak update dah seminggu blog berkulat. Letihnya nak buat semua. Kena SEDAR yang rasa letih dan penat tu siapa boleh hilangkan? Dia yg boleh hilangkan semua tu jadi SEDARLAH dengan mintak dan mohon dgn Dia.

♥ SUSUN JADUAL
Makin sibuk, makin ceria. Wah boleh ke gayah ko cipta situasi semacam itu? Apa tak bolehnya, bila sibuk, rancangkan apa yang perlu diberi keutamaan, apa yang perlu buat kemudian, apa yg perlu dibuat bergandingan.

Allah tu maha adil. DIA bagi 24jam sehari untuk kita.PASTI cukup untuk kita. Tinggal kita jer nak rangcangkan dan jadualkan waktu kita. :)

No comments:

Post a Comment